Innkjøp av profilbekledning kan for mange være en uoversiktlig prosess. Personlig smak og bedriftens identitet er ofte ikke så lett å forene. Når alle har kommet med sine ønsker og kravlisten er klar, hva velger du?
Profilbekledning – bedriftens identitet
Skal du kjøpe inn tekstiler med egen design er verken mangel på utvalg eller leverandører problemet. Utvalget er enormt. Det er her vi møter de mest forvirrede kundene. Enten det er snakk om profilbekledning med logo, treningsklær (Anton Sport) eller arbeidstøy, melder spørsmålene seg ganske raskt. Vi får spørsmål som går på det helt grunnleggende som hvordan organiserer jeg prøving av størrelser og hvilken trykkmetode egner seg på dette plagget? Skal jeg velge spesialdesign eller varer fra lager? God rådgiving her er helt avgjørende. Bærerne av plaggene representerer bedriftens identitet og da er det en forutsetning at plaggene føles riktig. Hva er «god nok» kvalitet? Det krever fagkunnskap å veilede når en står overfor slike avveininger. Hva som er «godt nok» handler om mottakernes forventinger og formålet med plagget. I Brandr er vi heldige å få jobbe med hele spekteret av profiltøy.
«Det er altså ikke utvalget som er suksessfaktoren, men å finne riktig match»
Arbeidstøy og treningstøy
Vi har mange kunder som som vi leverer arbeidsbekledning til. Brandr leverer arbeidsbekledning til alle Nillebutikker rundt om i det norske land – det er hele 360 butikker! I den andre enden av skalaen har vi designet treningsklær med logo med utgangspunkt i en kjent merkevare.
Vi hjalp Swedish Match til å få treningsklærene de ønsket seg – med fokus på identitet og kvalitet.
All profilbekledning skal designes basert på kundens visuelle identitet. Med utgangspunkt i profilmanualen til Nito fikk vi i oppdrag å designe en ny tekstilkolleksjon fra bunnen av.