Det er all grunn til å være skeptisk til «miljøvennlige» profilartikler.
Det har skjedd en revolusjon i produktmedia-bransjen de siste fem årene. Da vi startet Brandr for seks år siden, var vi tidlig ute med å tilby miljøvennlige produkter. Alle var positive, men nesten ingen ville betale de ekstra kronene det kostet.
I dag er miljøvennlige profilartikler blitt noe alle våre kunder har et forhold til. Men hva har egentlig forandret seg? Betalingsviljen har steget i takt med en økende bevissthet. Og med det har utvalget av produkter med falske miljøalibi skutt i været.
«Greenwashing is the practice of making an unsubstantiated or misleading claim about the environmental benefits of a product, service, technology or company practice. Greenwashing can make a company appear to be more environmentally friendly than it really is.» – Kilde: Ecohouse, 2019
For å hjelpe kundene våre til å ta valg som har en reell betydning for miljøet, har vi laget følgende sjekkpunkter for oss selv:
Egentlig er ingenting forandret. Fagkunnskap er fortsatt det sikreste kortet. Kunnskap om det som egentlig betyr noe, som gjør en forskjell. Brandr er fagkunnskap, vi hjelper deg.
Hvis du har flere spørsmål eller trenger vår hjelp, er vi her for deg!
HOLD DEG OPPDATERT
Meld deg på vårt nyhetsbrev for siste nytt og gode tilbud!
BRANDRGRUPPEN AS
Sandakerveien 114A
0484 Oslo
brandrgruppen.no
post@brandrgruppen.no
+47 24 07 78 00